Kisah Hidupku Bhg 3

Maka, pada akhir tahun 1990 aku memulakan langkah ke negeri Johor dengan perasaan gembira. Aku di tempatkan di sebuah rumah di kawasan Bandar Kluang yang telah dijadikan hostel yang baru dan hanya rombongan kami je tinggal di situ. Pada sangkaan ku, hidup berjauhan dengan keluarga dapat memberikan kebebasan kepada aku, dan ianya amat mengembirakan. Namun pe yang terjadi adalah sebaliknya.

Sebagai seorang anak yang tak pernah kenal erti kebebasan dan kehidupan di kota metropolitan, aku telah bergaul dengan kawan-kawan yang membawa aku mengenali semua itu. Daripada seorang yang bertudung dari zaman sekolah rendah lagi, aku mengubah penampilanku. Aku dah mula pakai skirt tapi bukan la skirt yang singkat sampai paha cuma paras betis je dan melepaskan rambutku yang panjang sampai paras punggung. Syukur sebab aku masih lagi ingat asal usulku. Dan aku juga tak pernah berpakaian seksi selama ini bila berada di luar rumah.

Kerana terlalu mengikut kawan-kawan juga lah , aku nyaris-nyaris termakan pujukan dan rayuan seorang lelaki yang kukira terlalu baik pada mulanya. Satu malam, dia memujuk ku supaya temankan dia makan malam. Pada mulanya aku menolak sebab dia tak bagi aku bawa kawan untuk temankan aku. Tetapi aku akur juga sebab dia terus-terusan memujuk ku. Dengan membonceng motosikal bersamanya, kami kesatu gerai makan yang tak berapa jauh dari hostelku. Selepas makan dia mengajak ku kerumahnya yang tidak berapa jauh dari situ. Katanya dia ingin mengambil sesuatu yang tertinggal. Ku sangkakan dia tinggal bersama keluarganya, jadi aku ikut je la.

Sampai je kat depan rumahnya (rumah jenis kotak 4 pintu), aku lihat rumahnya gelap gelita. Rumah sebelah nya cerah bermakna ada orang di dalamnya. Dia mengajak ku masuk ke dalam tetapi aku menolaknya sebab takut nanti kena tangkap basah pulak. Tetapi dia terus-terusan mengajak ku ke dalam dengan menarik tangan aku seperti memaksa. Aku manyuruh dia bukakan lampu dahulu baru aku masuk tetapi ternyata dia mepunyai niat lain. Dengan menarik tangan ku sambil memaksa aku masuk ke dalam, dia terus menutup pintu tetapi aku tahan pintu tu dengan kaki ku. Aku cuma seorang wanita yang lemah mana mampu melawan tenaga seorang lelaki.

Akhirnya pintu tu tertutup juga dan dia memelukku dari belakang sambil menarik aku kedalam rumahnya dalam keadaan gelap gelita. Tetapi aku tetap melawan dengan berpauk pada tombol pintu sambil mencari-cari untuk membuka kunci pintu tersebut. Aku nyaris diperkosanya tetapi tuhan masih menyayangi aku. Dengan tidak disangka tombol pintu rumah nya serupa dengan tombol pintu dapur rumah aku kat kampung. Memang susah sikit nak buka kalau orang tak tau. (Tombol pintu jenis zaman dahulu, bukan macam tombol zaman sekarang yang senang dibuka). Di saat aku dalam kesusahan untuk melepaskan diri dari pelukan lelaki tersebut, yang terlintas di fikiran ku kala itu adalah wajah ibubapaku.

Kalau apa-apa berlaku kepadaku tentu mereka lah yang mendapat malu. Lantas aku memohon pada Allah semoga selamatkan aku dari lelaki jahanam itu. Aku meraung meminta tolong tetapi tiada sesiapa pun yang mendengar suaraku, kerana mulut aku telah ditutup oleh tangan lelaki jahanam itu. Dengan kekuatan yang diberikan Allah pada ku ketika itu aku dapat menolak lelaki itu dan terus membuka pintu dan melarikan diri tetapi sempat lagi aku mengambil kasut aku.. Aku menoleh ke belakang kalau-kalau lelaki jahanam itu mengekoriku. Rumahnya dengan hostel aku cuma lebih kurang 3 km sahaja. Sambil berlari-lari sesekali aku menoleh kebelakang apabila terdengar bunyi motosikal. Aku takut kalau-kalau lelaki tu masih mengejar ku tetapi ternyata aku dalam keadaan selamat. Ternyata Allah telah mendengar doaku dan terus melindungi aku. Akhirnya aku sampai ke hostel dengan keadaan selamat. Sampai di hostel aku menangis-nangis dan menceritakan apa yang berlaku kepada kawan-kawanku.

Bersambung...

0 comments:

Post a Comment